sâmbătă, 27 ianuarie 2024

Despre lipsa de inspirație a scenariștilor


 Nu prea am mai scris despre filme. Unul din motive e ca nu am văzut prea multe, iar cele pe care le - am văzut suferă la capitolul scenariu. Câteva cuvinte despre filme care mai sunt în cinematografe. 

Napoleon a fost senzația sfârșitul de an 2023. Ridley Scott regizor, Joachim Phoenix pe afiș, așteptările erau mari. A fost un mare balon dezumflat. Pentru ca scenariul nu a depășit nivelul de docudrama. Nu m-ar fi deranjat un film despre relația lui Napoleon cu Josephine, asa cum parea la început filmul ca vrea sa se îndrepte, dar în final filmul nu se hotărăște despre ce e, adică un film despre nimic. Doar reconstituiri frumos filmate de batalii și nimic mai mult.

Din alta categorie este Wonka, musical. Scenariu banal, aproape niciun număr muzical memorabil. În final plictiseala mare. Lipsa totala de energie artistica, locul unde musical-ul trebuie sa exceleze pentru a fi convingător.

Nici cei mici nu sunt feriți de banal, poveștile pentru ei sunt construite corect politic și previzibil cât se poate. Totuși, in Marea migrație, vine o salvare de la câteva gaguri reușite și priceperea animatorilor care fac experienta plăcută, în special pentru cei mici.

În Umbra lui Caravaggio scenariul este aiuritor, practic nu prea înțelegi nimic din firul narativ. Totuși dramatismul operei pictorului este pus în valoare de o regie bine construită, asa ca se poate trece cu vederea inconsistenta scenaristica. 

Și in fine, o recomandare fără rezerve. Mergeți sa vedeți filmul Băiatul și stârcul. După ce a anunțat ca se retrage iată ca Hayao Miyazaki a mai facut un film, pe acest Băiatul și stârcul. Nu pierdeți sa vedeți ceea ce este posibil sa fie, totuși, vârstă își spune cuvântul oricât ne-ar plăcea sa fie altfel, ultimul film al genialului realizator de animație japonez. Deja are Globul de aur, și e candidat mare la Oscar pentru animație. 


Niciun comentariu: