sâmbătă, 9 iunie 2012

Paine cu faina integrala

Am incercat si faina integrala la paine. A iesit ce se vede mai sus.

Deaorece am facut o cantitate mai mare (3 paini sanatoase adica) ingredientele au fost:


  • 1,5 kg faina integrala plus ceva faina de presarat,
  • 4 cuburi de drojdie proaspata 25 g fiecare,
  • 1, 1 litri apa
  • 4 lingurite de sare
  • 4 lingurite da zahar,

Am pus 2 cuburi de drojdie cu 130 g faina si 100 ml apa usor incalzota sa se activeze drojdia.
Restul de faina  impreuna cu 900 ml apa l-am amestecat si lasat vreo 20 de minute.
Separat cu 50 ml apa si 4 lingurite de zahar am dizolvat inca 2 cuburi de drojdie, iar in inca 50 ml apa am dizolvat sarea.
Am amestecat apoi toate ingredientele. Fiind o cantitate mai mare a fost ceva de muncit la framantat. Presarati mainile cu faina ca sa nu se lipeasca aluatul.

Cand aluatul a devenit nelipicios si elastic, am acoperit vasul cu un servet si l-am lasat vreo 45 minute la crescut. Fiind cald a crescut foarte repede, poate ca daca era alt anotimp ar fi durat mai mult.

Am inpartit aluatul in trei si l-am pus in forme tapetate cu hartie de copt. A  mai stat sa creasca si in forme vreo 30 de minute.

Am crestat painea cu un cutter si am pus-o on cuptorul dat la maxim. Pentru primele 15 minute am lasat in cuptor si o tava cu abur ca sa se faca abur si sa iasa coaja elastica si nu prea groasa.
Am scos sursa de abur si am mai lasat inca 30 de minute la copt. E gata! 

Niciun comentariu: